Khamis, 30 Mei 2013

SAJAK !!!Cintaku Kepadamu, Bahasa Melayuku

Cintaku Kepadamu, Bahasa Melayuku

"Bahasaku itu indah rupanya
namun, kadangkala tajamnya ibarat pedang
menghiris dan membunuh perasaan
 

jika ujaran di luar kehalusan budi bahasa
jika tindakan di luar adab santun Melayu
pasti bahasa membunuh jati diri bangsa.

Justeru, saat indah bahasaku kian luntur
cintaku kepadamu Bahasa Melayuku
tak akan terhakis oleh rempuhan globalisasi
kerana aku adalah wasilahmu
lambang kekuatan warisan zaman."


Aku pernah mendaklamasikan sajak nie sewaktu perasmian bulan bahasa kerana sajak inilah yang telah membuatkan aku menjadi seorang yang terkenal di sekolah dan dimana-mana sahaja

ini lah dye gambarnye comel tak aku hahaha
terima kasih juga aku ucapkan kepada cikgu aku
iaitu PUAN NORHAYATI AHMAD
kerana telah sudi mengcungkil bakat yang ade pada diriku ini

terima kasih kepada sesiapa sahaja yang sudi membaca blog aku sekian terima kasih 
assalammualaikum...
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan